رسانه خبری تحلیلی و مطالبه گر دانشجویان دانشگاه های کازرون

از افشاگری تا بیان مشکلات بازاریان در نشست بسیج دانشجویی با سرپرست اداره صمت کازرون

از افشاگری تا بیان مشکلات بازاریان در نشست بسیج دانشجویی با سرپرست اداره صمت کازرون

در این نشست هادی صحرابان مسول بسیج دانشجویی دانشگاه های کازرون ضمن خوش آمدگویی به سرپرست اداره صمت، به وضعیت اتاق اصناف و اتحادیه های تحت مجموعه آن اشاره کرد و خواستار اصلاحات در ساختار و شیوه انتخابات اتحادیه ها شد.
صحرابان با اشاره به برخی از لابیگری ها و مهندسی کردن انتخابات در اتحادیه ها اظهار داشت: متاسفانه در سالیان گذشته به دلیل عدم حضور کسبه در انتخابات اتحادیه ها ،برخی با لابی گری و مهندسی کردن انتخابات سالهاست در راس این مجموعه حکم فرمایی می کنند.
وی  افزود: کسی که بر اساس شنیده ها و تحقیقات حقوق بیش از 7میلیونی از اتاق اصناف می گیرد و حضور دائمی در محل اتاق اصناف ندارد  از طرفی در چندسال اخیر مشغول خرید سبد سبد خودرو بوده و دپو می کرده ، در تراز ریئس یک اتحادیه و عضو اتاق اصناف هست؟
صحرابان با اشاره به زمین خریداری شده توسط اتاق اصناف در جاده روستای گلستان اشاره کرد و گفت: متاسفانه زمینی با سفارش این فرد در جاده روستای گلستان خریداری می شود که حتی شبهاتی در خصوص آن وجود دارد و تا کنون چند کاربری برای آن تعیین شده است که با توجه به بدمسیری و دورافتاده بودن ،آن کارایی برای این گونه کاربری ها را ندارد.
مسئول بسیج دانشجویی گفت: متاسفانه اینگونه افراد خود را به مسولین ارشد شهرستان و نهادهای امنیتی متصل می کنند تا در زیر سایه امنیت به مقاصد خود برسند و برای حفظ جایگاه خود دست به لابی گری و مظلوم نمایی می زنند.
سعیدزارع خفری مسئول مطالبه گری و گفتمان سازی بسیج دانشجویی کازرون در این نشست افزود: اگر شفافیت و عدالت در اتاق اصناف باشد شاهد حضور بازاریان در انتخابات اتحادیه ها خواهیم بود و اینگونه نخواهد بود که مثل این سالها بازاریان رغبتی برای تعیین سرنوشت خود نداشته باشند.لذا امیدواریم بازاریان در این دوره انتخابات حاضر شوند و باعث تحول در وضعیت اتحادیه ها و اتاق اصناف شوند.
علی شیرنژاد مسئول هسته مطالبه گری شهید جاوید مرحمتی در ادامه این نشست با اشاره به تحقیق و پژوهش هایی که در خصوص اتاق اصناف انجام شده گفت: از بی عدالتی هایی در گرفتن حق ورودی و حق عضویت از کسبه مطلع شده ایم که نظارت بیشتر اداره صمت را می طلبد و اگر اتحادیه مستقل شوند که این امر باید انجام شود، نظارت ها نیز باید تقویت شود.
مسول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور کازرون افزود:  چرا نبایستی درآمد اتاق اصناف هزینه زیباسازی ، فضاسازی ، امنیت  و کارهای خدماتی و فرهنگی در بازار شود؟ مگر در قانون نیامده حقوق اعضای شورای اتاق اصناف از یک تا چهاربرابر حقوق مصوب یک کارگر باشد؟ پس چرا با وجود ساعت کاری کم برخی از اعضای شورای این اتاق اما این حقوق چند برابر حقوق یک کارگر است؟
در ادامه اعضای هسته مطالبه گری به بیان نقایص و مشکلات اتاق اصناف و گلایه ها و دغدغه بازاریان پرداختند.

سرپرست اداره صمت کازرون:جلوی تخلفات و قانون گریزی ها خواهم ایستاد.
مهدی محمدی در جمع اعضای هسته مطالبه گری بسیج دانشجویی پیرامون شیوه و نحوه انتخابات اتحادیه های صنفی گفت: انتخابات اتحادیه های صنفی در سلامت کامل و طبق سیر قانونی انجام خواهد شد و نمی گذاریم خدشه ای به آن وارد شود به همین دلیل محل اخذ رای را در اداره صمت و به شکل کاملا الکترونیکی انجام خواهد شد و مسئولین واحدهای صنفی با در دست داشتن اصل یا تصویر پروانه کسب معتبربه همراه کارت شناسایی عکس دار حق رای خواهند داشت.
وی با اشاره به انتقادات مطرح شده در خصوص وضعیت اتحادیه ها و اتاق اصناف افزود: اکثر مطالبی که شما مطرح کردید ، مطالبه ما نیز هست و باید گفتمان و مطالبه بازاریان شود و برای رفع این مشکلات فقط بازاریان می توانند موثر باشند و آن نیز با شرکت در انتخابات افراد صالح را در راس اتحادیه ها و اتاق اصناف قرار دهند.
سرپرست اداره صمت کازرون اظهار داشت: وظیفه ما برگزاری انتخابات در سلامت کامل و سیر مراحل قانونی است اما تحول زمانی اتفاق می افتد که اعضای اتحادیه های صنوف مختلف به میدان بیایند و با آرای خود تحول را در اتاق اصناف و اتحادیه ها بوجود بیاورند.
محمدی افزود: بنده شخصی نیستم که دنیا و آخرتم را به دنیای فرد یا افرادی بفروشم و قانون را فصل الخطاب خودم می دانم و دنبال باند بازی و زد و بند نیستم و دلبستگی به این مسئولیت ندارم به همین دلیل جلوی تخلفات و قانون گریزی ها خواهم ایستاد.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی