رسانه خبری تحلیلی و مطالبه گر دانشجویان دانشگاه های کازرون

تشکل های دانشجویی کازرون؛در قبال تنزل دادن دانشگاه سلمان فارسی بی تفاوت نخواهیم ماند

تشکل های دانشجویی کازرون؛در قبال تنزل دادن دانشگاه سلمان فارسی بی تفاوت نخواهیم ماند

تشکل های دانشجویی دانشگاه های کازرون در بیانیه ای خطاب به مسئولین وزارت علوم و مسئولین شهرستان ؛ خواستار رسیدگی به وضعیت بلاتکلیف دانشکده علوم پایه دانشگاه سلمان فارسی کازرون شدند. متن این بیانیه بدین شرح می باشد:

طرح آمایش آموزش عالی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در سرتاسر کشور، و به ویژه در دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در این روزها ابلاغ شده و رسما کلید خورده است. طرحی، که هرچند زیربنا و کلیت آن منطقی و پذیرفته است ، اما مشروط به طراحی نظام مند  از مجموع نظرات و دیدگاههای ذینفعان متعدد ملی و منطقه ای و نیز اجرای صحیح آن که قطعاً حائز برکات و مواهب برای کشور و مناطق هدف خواهد بود.
در این میان، پس از مدتها کش و قوس، و بعضا پنهان کاری ها و تکذیب های مسئولان وزارتی نهایتا به دانشگاهها ابلاغ و اعلام شد، که متاسفانه بدون هیچ دلیل منطقی و علمی ، ترکش این طرح به دانشگاه سلمان فارسی کازرون خورد که اشکالات  بسیاری بر آن وارد است.
آن چه در این مقطع حساس، مهم است ، نحوه مواجهه و پرداخت به آن است. بر اساس شنیده ها در نامه ارسالی به دانشگاه دو دانشکده علوم انسانی و فنی و مهندسی به عنوان حوزه فعالیت دانشگاه برشمرده شده و شوربختانه اشاره ای به سرنوشت دانشکده علوم پایه، که تعداد قابل توجهی عضو هیئت علمی و بیشترین هزینه برای احداث آن در سایت جدید دانشگاه انجام گرفته ، نشده است. این عدم اشاره اگر از روی سهو بوده باشد که امیدواریم چنین بوده، جای اصلاح از سوی وزارت علوم دارد، اما اگر به معنای لغو فعالیت آن، هر چند تدریجی، باشد ، به معنای تنزل درجه  این مرکز آموزش عالی از دانشگاه به مجتمع آموزش عالی می باشد.
برخی شنیده ها حکایت از این دارد اگر دانشکده علوم پایه حذف شود، در آینده  این مرکز دانشگاهی به عنوان مجتمع آموزش عالی زیر نظر یکی از دانشگاه های شیراز اداره خواهد شد و آینده مطلوبی برای آن متصور نخواهیم بود.
از مسئولین محترم شهرستان می خواهیم همت و عزم راسخ خود را برای حل این مسئله بکار گرفته و از میراث گرانبهای علمی که از آیت الله ایمانی و دیگر بزرگان و دلسوزان این شهر بجای مانده، حراست نمایند و چهره شهرستان کازرون که به عنوان یک شهر دانشگاهی و علمی با بیشترین مرکز آموزش عالی در سطح استان مطرح است خدشه دار نگردد.
به مسولان محترم وزارت علوم نیز هشدار می دهیم اگر بخواهند در روزهای پایانی این دولت دست به چنین اقدامی بزنند، نه تنها دانشجویان دانشگاه سلمان فارسی بلکه دانشجویان شش مرکز آموزش عالی شهرستان ساکت نخواهند نشست و به مطالبه گری تا رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه خواهند داد.

🔹تشکل های دانشجویی دانشگاه های سلمان فارسی کازرون، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون، دانشگاه پیام نور مرکز کازرون، آموزشکده فنی حرفه ای دختران کازرون، مرکز اموزش عالی زینب کبری(س) دانشگاه فرهنگیان،دانشگاه جامع علمی کاربردی کازرون،آموزشکده فنی حرفه ای سما کازرون

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی