رسانه خبری تحلیلی و مطالبه گر دانشجویان دانشگاه های کازرون

نشست مطالبه گری شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی با دکتر عباسی دوانی

نشست مطالبه گری شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی با دکتر عباسی دوانی

 در این نشست دانشجویان بسیجی پوریا رضا زاده، علی شیرنژاد،محمدرضا راسخی،جواد رئیسی، رضا اردشیری ، علی رشتی ، زینب قاسمی، نرجس توفیقی سوالات خود را پیرامون مسائل مسائل مهم شهرستان و  کشوری سوالات خود را مطرح کردند.

🔸نماینده مردم شهرستان های کازرون و کوه چنار با اشاره به *تقسیمات کشوری* صورت گرفته در کازرون گفت:در موضوع تقسیمات بنده با تقسیم مشکلی ندارم بلکه با شیوه اجرای آن مشکل داشتم. مثلا یکی از شیوه های اجرا این هست که بایستی ظرفیت ها از قبل در آن منطقه ایجاد شود تا در کیفیت و هزینه های زندگی مردم شک ایجاد نشود یا مردم برای امور اداری خود دچار سردرگمی نشوند و بار مضاعفی بر دوش مردم قرار گیرد. متاسفانه افرادی در فضای رسانه و مجازی "مو از ماست می کشند" و دست به تخریب می زنند.

🔸نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به *انحصار گرفتن  آزادی و ولایت* در دست گروه ها و جریانها بیان داشت: و برخی از جمله من در مورد انحصار آزادی و ولایت خورده گرفتند، مگر آزادی و هنر فقط مال اصلاح طلبان هست،آزادی یکی از نعمت های انقلاب ماست برای همه افراد جامعه، همچنان که ولایت هم برای همه جناح ها و همه افراد جامعه است و این اصل هم یکی از نعمت هایی است که مانند پدر یک خانواده نقش ایفا می کند و قرار نیست  یک گروه خود را ولایی بدانند و ولایت را از آن خودشان بدانند. برای همین من معتقدم جریان انقلابی باید ظرفیت هایش را بالا ببرد.

🔸دکتر عباسی دوانی با اشاره به *حضور سپاه در حل مشکلات کشور* اظهار داشت: سپاه نیرو زا است و افرادی که در سپاه هستند با تجاربی که پیدا می کنند ، در عمده کارها تجربه دارند و بخاطر دغدغه مندیشان نسبت به کشور  کارایی  بیشتری دارند. سپاه دارای  ظرفیت های بالایی است . ما در لایه کارشناسان ومدیران میانی که تهی از تفکر انقلابی باشند آسیب پذیر هستیم و سپاه باید کمک دهد. کما اینکه وارد شده و منشا خدمات و برکاتی بوده است

🔸وی در رابطه با معطل ماندن *بیمارستان پردیس* نسبت به بهره برداری بیمارستان جهرم گفت: اگر جهرم از کازرون جلو افتاده  نماینده اش چند دوره نماینده بوده و رئیس کمسیون عمرانی بوده و مردم آنجا هم برای رشد و توسعه شهرستانشان همراه بوده اند. مردم کازرون در پیشرفت کازرون بسیار موثر هستند و در عقب افتادگی کازرون علاوه بر مسئولان ، مردم هم موثر هستند و سرمایه هایشان را در کازرون نگه نمی دارند

🔸عباسی دوانی در رابطه با *تغییرات مدیریتی در شهرستان* و نسبت دادن آن به نماینده ، بیان داشت: برخی عادت کردند هر تغییر مدیریتی در یک شهرستان انجام شود می گویند نماینده انجام داده ، بنده در هیچ عزل و نصبی دخالت نمی کنم، جز از من نظر بخواهند که نظرم را پس از تحقیقاتم می گویم اما برایش هم چانه زنی و لابی گری و پافشاری نمی کنم چرا که تصمیم را باید مدیران بگیرند نه نماینده.

🔸وی در پاسخ به سوالی که در رابطه با *پذیرش مسئولیت در دولت جدید* مطرح شده بود، اظهار داشت: اگر نظام تصمیم بگیرید که جایی تکلیف است که مسئولیت بگیرم یا دولت جدید پیشنهاد مسئولیتی به من دادند و تکلیف شد با یک شرط آنرا می پذیرم و آن اینکه من باید معین مردم کازرون باشم و برای آنها وقت بگذارم و الا قبول نمی کنم چرا که به این مردم تعهد خدمت 4ساله داده ام.

 🔸رئیس کمسیون سابق مجلس در پایان جلسه  در رابطه با *آب مورد نیاز منطقه نفت کنارتخته* گفت: ما دنبال این هستیم که بوشهر مجهز به آب شیرین کن شود و نیازی به آب کازرون نداشته باشند، اما در مورد منطقه نفت کنارتخته ، این شرکت نیاز به آب داشته و می رود با 75درصد قیمتی که سازمان آب استان فارس قیمت داده بود با سازمان آب بوشهر قرار داد بسته. بهر حال این پول به کازرون نمی رسید چه با فارس قرارداد می بستند چه با بوشهر. اما این منطقه هم باید هر چه زودتر باید فعال شد و تعداد قابل توجهی از نیروهای بومی در آن مشغول کار شوند. اگر هم بتوانیم مجوز استخراج 30هزار تا 60هزار بشکه نفت را بگیریم ، می توانیم یک پتروپالایشگاه در کنارش احداث کنیم که در اشتغال و توسعه منطقه خیلی موثر است