رسانه خبری تحلیلی و مطالبه گر دانشجویان دانشگاه های کازرون

گفتگوی داغ دانشجویان با شهردار کازرون

گفتگوی داغ دانشجویان با شهردار کازرون

به دعوت بسیج دانشجویی ، مهندس محمدامین مهرورز در جمع اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی حاضر شد و دانشجویان به طرح سوالات خود پرداختند.

جواد رئیسی از دانشجویان فعال اجتماعی در سوالی در مورد سامانه شفافیت شهرداری ها گفت: متاسفانه در سایت شهرداری تا زمان قبل از شما تمامی قراردادها در  سامانه شفافیت بارگذاری شده اما در زمان شما هیچ قراردادی در این سامانه جهت رویت شهروندان قرار نگرفته است؟

 

وی افزود: در مورد اجرای پروژه ها علی الظاهر اکثر طرح های شما را خانم م. پ انجام می دهد و شرکت پیمانکار برای اجرای آنها هم همسر ایشان هست! میشود بفرمایید چرا باید پروژه ها بدون برگزاری مناقصه انجام شود؟

 

این دانشجوی بسیجی افزود: چرا حقوق و مزایای و املاک و دارایی های منقول و غیر منقول شهردار و معاونین ایشان در سامانه شفافیت قرار نگرفته در صورتیکه در سامانه شفافیت برخی شهرداریها این امر محقق شده و شهروندان به راحتی می توانند آنها را مشاهده کنند. آیا اگر این سامانه  به طور کامل تکمیل شود جلوی برخی فسادها را نمی گیرد تا دیگر شاهد ثروت های بادآورده برخی از کارمندان شهرداری نباشیم.

 

وی در پایان این سوال را مطرح کرد: چرا نباید یک ساز و کار ثابت برای درآمد شهرداری از طریق پروانه و عوارض نباشد تا تبعیضی در وصول آنها از شهروندان صورت نگیرد ؟

 

رضا اردشیری دیگر دانشجوی بسیجی در این نشست با اشاره به نقشه تفصیلی کازرون گفت: جمعیت شهر کازرون قریب به 10سال است که بر اساس سرشماری تغییر محسوسی نکرده و از طرفی به خاطر مهاجرت و فرهنگ غلط فرزند کمتر ، امیدی به افزایش جمعیت شهری نداریم و لذا سرریز جمعیت نخواهیم داشت که به فکر افزایش و توسعه محدوده شهر باشیم. چه الزامی وجود دارد که شهر گسترش یابد و به اراضی مستعد کشاورزی و تپه ها و محیط طبیعی زیبای کازرون دست اندازی نماییم؟چه ضرورتی دارد که با توجه به ظرفیت های تراکم سازی و احیای بافت فرسوده، هزینه خدمات شهری را با توجه به فقرمالی شهرداری از منابع پایدار درآمدی افزایش دهیم؟

 

وی افزود: چرا افراد سودجو با داشتن رانت و آگاهی حاشیه شهر را در تملک خود قرار داده اند و جالب تر اینکه پیشنهادات شما و شورا در همان نقاط منطبق است؟

 

این دانشجوی فعال در عرصه مطالبه گری در مورد مصوبه اخیر شورای شهر گفت: چرا اعضای شورای شهر خبر نداشتند که مصوبه شورا در مورد موارد الحاقی به کمیته انطباق نرفته و این کمیته توسط رئیس شورا دور خورده است؟

 

 سعید زارع خفری دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کازرون با اشاره به نامگذاری و تغییر نام برخی از معابر و میادین گفت: شنیده شده نام میدان شمسه ، برگرفته شده از نام شرکت شوهر یکی از پیمانکاران است؟ علت تغییر نام برخی از معابر و میادین چیست؟چرا میدانهایی که تازه احداث شده و هنوز یکسال نیست نامگذاری شده ، دوباره تغییر پیدا کرده، مگر نامگذاری ها کارشناسی شده نیست؟

 

این دانشجوی جهادگر با اشاره به محرومیت زدایی در شهر اظهار داشت: شما به عنوان یک شهردار که خود را بسیجی می دانید در راستای رسالت اصلی خود که محرومیت زدایی است و وظیفه دارید در حوزه خدمات شهری عدالت اجتماعی را اجرا کنید و توجه ویژه ای به محرومین و اقشار آسیب پذیر و محلات کم برخوردار داشته باشید چه گامی را برای محلات محروم و حاشیه نشین شهر انجام داده اید؟

 

پوریا رضا زاده مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کازرون با اشاره به دست اندازی به طبیعت و تپه های کازرون اظهار داشت: با توجه به تجربه تلخ حادثه سیلاب دروازه قرآن شیراز که ناشی از دستکاری طبیعت و عدم پیش بینی مهار سیلاب ها بود، متاسفانه امروز در کازرون هم شاهد آن هستیم که با دست اندازی به طبیعت و تپه های همجوار و درون شهر، به احتمال بسیار زیاد در سالهای آتی که ان شاالله سالهای پربارانی خواهد بود، شاهد حوادث ناگواری همچون سیل شیراز خواهیم بود و نمونه کوچکی از آن در سال جاری و در خیابان نطنج و نهضت بود که حاصل دستکاری و دست اندازی به تپه های مشرف  و مقابل سپاه بود و خسارت های بسیاری به بار آمد. و همین قضیه را در مورد تپه موسوم به پارک بعثت متصور هستیم بویژه آنکه در طی دو سال اخیر شاهد مشکلات فراوان ناشی از سیل در آن منطقه بوده ایم. آیا برنامه ای برای حل این معضل در نظر گرفته اید؟

 

وی با اشاره به وضعیت شهرک پردیس گفت: با توجه به گستردگی شهرک پردیس و تنوع اجتماعی و فرهنگی ساکنان شهرک، و عدم وجود زیرساخت های فرهنگی، تفریحی و مذهبی تا چند سال آینده شاهد بروز ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی شدیدی در آن منطقه خواهیم بود و متاسفانه از قبل برای این قضیه پیش بینی خاصی صورت نگرفته است، شما برای پیشگیری از این نوع معضلات چه راهکار و اقداماتی دارید؟

 

علی شیرنژاد مسول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور کازرون گفت: آیا شما از ظرفیت فکری مهندسین و تخصصین شهرسازی در سطح شهرستان و دانشگاهها، بویژه دانشگاه سلمان که دارای رشته شهرسازی و هیات علمی می باشد، استفاده کرده اید؟ برخی شنیده ها حکایت از آن دارد که تعاملی بین شهرداری و دانشگاهها وجود ندارد و ابراز گلایه دارند.

 

وی با اشاره به ورود کامیونهای سنگین به درون شهر و خسارت های مالی و جانی فراوان  گفت: متاسفانه سالها  قرار هست پارکینگ کامیون ها در ورودی شهر احداث شود و ورود کامیون ها به داخل شهر ممنوع گردد . چرا اقدامی نشده است؟

 

نرجس توفیقی مسول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کازرون با اشاره به وضعیت فرهنگسرای مردانی گفت: متاسفانه سالهاست شاهد هستیم ساختمان فرهنگسرای مردانی نیمه کاره به حال خود رها شده است، آیا در دوران مدیریتی شما امید به تکمیل و بهره وری از آن هست؟

 

وی همچنین با طرح پیشنهادی بیان کرد: در برخی از شهرها برای آموزش و فرهنگ سازی قوانین راهنمایی و رانندگی پارک ترافیک برای کودکان احداث می گردد و کازرون با توجه به جمعیت قابل توجهی که دارد نیازمند چنین پارک هایی می باشد، آیا در این خصوص طرح و برنامه ای دارید؟

 

هادی صحرابان مسول بسیج دانشجویی کازرون با اشاره به نمادها و المانهای بکار رفته در شهر گفت:  گفته می شود از زمان استقرار مجسمه سیمرغ  در میدان ورودی شهر و جلب توجهی که می کند شاهد بروز تصادف و حوادث در این میدان شده. بویژه که بسیاری از ترددها از این مکان مربوط به مسافرین می باشد؟ قرار بوده این مجسمه بر اساس نیت و پیشنهاد حامی مالی اش، افراد را به یاد مرگ بیاندازد، حالا این تندیس وحشتناک با آن نیت چرا باید بر سر راه مسافران قرار بگیرد؟ با این اوصاف بهتر نبود بر روی تپه سیدمحمد قرار بگیرد که مردم یا عزرائیل بیافتند!!!

 

وی افزود: 13 سال قبل مقام معظم رهبری در سفر به استان فارس خواستار توجه به هویت تاریخی کشور شد و به پیروزی ایران بر روم در دوران ساسانی و نقش برجسته شکست والرین در کازرون اشاره کرد، حال چه اشکالی دارد که این تندیس ارزشمند تاریخی با جانمایی کارشناسی شده در یکی از ورودی های شهر کازرون نصب شود؟

 

وی با اشاره به آشفتگی و عدم چشم انداز در پروژه های شهری گفت: متاسفانه شهرداری به دلیل درآمدزایی و یا بی برنامگی چشم انداز روشنی در شهر ندارند و هر سرمایه گذار می تواند برای خودش هر کجا هر پروزه ای را اجرا کند که نمونه اش در یک سال اخیر نیز وجود دارد.

 

صحرابان به فضای شهری در جامعه شناسی شهری اشاره کرد و افزود: متاسفانه در کازرون فضای شهری در یک نقطه مجتمع و متمرکز شده و آن میدان شهداست در صورتی که در فضای شهر توسعه یافته و علی الخصوص در شهرسازی اسلامی و بومی ، فضای شهری پردیسی است و امروز میدان شهدا از این تمرکزگرایی رنج می برد.