رسانه خبری تحلیلی و مطالبه گر دانشجویان دانشگاه های کازرون

مشروح خبر دیدار مطالبه گری دانشجویان با دکتر شرافت ؛رئیس بیمارستان ولیعصر کازرون

مشروح خبر دیدار مطالبه گری دانشجویان با دکتر شرافت ؛رئیس بیمارستان ولیعصر کازرون

دکتر شرافت در جمع اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی حاضر شد و به مطالبات دانشجویان پاسخ داد. در این جلسه در ابتدا سعیدزارع خفری دبیرشورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی به نمایندگی از دانشجویان بسیجی کازرون از دکتر شرافت و کادر درمان که در دوران سخت کرونا سختی ها و مشقت های فراوانی که متحمل شدند تقدیر و تشکر کرد. سپس دانشجویان سوالات و مطالبات خود را مطرح کردند.
شیوا خجسته از اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دلیل عدم جذب پرستار در بیمارستان کازرون را با توجه به فشار بر کادر درمان در ایام کرونا جویا شد که دکتر شرافت در پاسخ به این سوال اظهار داشت:  هر بیمارستانی با توجه به تعداد تخت های فعال اجازه جذب نیرو دارد که  به ازای هر هفت یا هشت بیمار یک پرستار نیاز داریم. با وجود پرستاران قراردادی و رسمی و پرستاران طرحی، اگر در زمان بحران با کمبود پرستار مواجه شدیم از طریق جذب نیروهای قراردادی ۸۹ روزه کمبود نیرو جبران می شود.
پوریا رضا زاده مسول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کازرون با اشاره به ذهنیت منفی مردم کازرون نسبت به بیمارستان این شهر اشاره کرد و از میهمان جلسه خواست که در راستای رفع این ذهنیت چه اقدامی انجام داده اند. ریاست بیمارستان نیز با اشاره به مجموعه اقداماتی که در طول کمتر از 2سالی از مدیریتش گفت: در بیمارستان کازرون در هر ماه به طور متوسط  یک هزار نفر بستری  و ده هزار نفر به صورت سرپایی معالجه و درمان میشوند که این آمار با توجه به تعداد جمعیت شهرستان آمار بالایی است و نشان می دهد که در حق بیمارستان کازرون در طول سالهای گذشته اجحاف شده و زحمات کادر درمان مظلومانه نادیده گرفته می شود.
 شرافت افزود: البته در سال‌های قبل تعداد قلیل و انگشت شماری در بیمارستان بودند که ذهنیت مردم برای آنها مهم نبوده و تعلق سازمانی نداشته اند مثلا پزشکانی داشتیم که حاضر نبودند مریض را ببینند و یا نگاه کاملا مادی داشتند و به فکر نجات بیمار نبودند . اما همین افراد، کار ارزشمند تمامی کادر درمان را که متعهدانه و دلسوزانه در خدمت مردم هستند را خدشه دار می نمایند.
نرجس نصرپور از اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در سوالی، دلایل عدم جراحی های لیزری در بیمارستان کازرون را مطرح کرد که ریاست بیمارستان کازرون در پاسخ به این سوال چنین گفت:  کازرون از محدود شهرستان های استان می باشد که به دستگاه لاپاراسکوپی مجهز است اما متاسفانه برخی پزشکان تمایلی به استفاده از چنین دستگاهی ندارند و برای عدم انجام عمل های لیزری دلایل مختلفی را ارائه می دهند. اما خوشبختانه پس از سال ها عدم استفاده از این دستگاه با جذب جراح جدید استفاده از این دستگاه از سر گرفته شده است.
زینب قاسمی مسول بسیج دانشجویی خواهران دانشگاه آزاد کازرون با اشاره به وضعیت بیمارستان امام علی(ع) دانشگاه آزاد کازرون ، از ریاست بیمارستان خواستار تشریح آخرین وضعیت راه اندازی این بیمارستان شد. دکتر شرافت در پاسخ به این سوال گفت: در سطح بندی کشوری وضعیت درمان که درسال90 انجام شد ، برای کازرون حداقل 500تخت برآورد زده شد.که 128 تخت در بیمارستان ولی عصر(عج) داشتیم و قرار شد یک بیمارستان200تختی در پردیس و بیمارستان 100تختی امام علی(ع) احداث شود و نمایندگان وقت نیز برای خشت و قائمیه 30 تخت تخصیص دادند و مجوز ساخت بیمارستان برای آن مناطق هم گرفتند. که امیدواریم با پیگیری های موثری که دکتر عباسی دوانی دارند بیمارستان پردیس هم مانند بیمارستان امام علی(ع)  احداث و راه اندازی شود.
وی با اشاره به روند سخت و پیچیده مذاکرات دانشگاه علوم پزشکی استان و دانشگاه آزاد گفت: با ورود دکتر عباسی دوانی تفاهمی میان دو دانشگاه انجام شده و تجهیزات هم از طریق وزارت بهداشت به مرکز استان رسیده و سرعت کار هم به خوبی انجام می شود که اگر روند راه اندازی بیمارستان امام علی با سرعت کنونی پیش برود می توانیم در چند ماه آینده شاهد بازگشایی آن باشیم
علی شیرنژاد با اشاره به جایگاه بیمارستان کازرون در غرب فارس و درآمد قابل توجه آن اظهار داشت:چرا باید درآمد بیمارستان کازرون به مرکز استان برود و هزینه بیمارستان های دیگر استان شود؟
دکتر شرافت با اشاره به وضعیت درآمدی بیمارستان ولی عصر (عج) کازرون گفت: بیمارستان کازرون مستقل نیست و ما درآمدهای بیمارستان را به حساب غیر قابل برداشت علوم‌پزشکی واریز می کنیم و پس از چند روز به اندازه‌ای که هزینه‌های جاری بیمارستان حل شود مبلغی را به حساب ما واریز میکنند.بیمارستان کازرون با توجه به اینکه دومین بیمارستان بزرگ استان در بین شهرستان هاست می تواند به صورت مستقل اداره شود و درآمد قابل توجهی دارد که بتواند از طریق درآمد خود توسعه قابل توجه پیدا کند . پیش از گسترش ویروس کرونا پیشنهاد خود را به دانشگاه علوم پزشکی وزارت بهداشت ارائه کرده ایم و دلایل خود را بیان کرده و به اثبات رسانده ایم.
محمدرضا راسخی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی در مورد تست های کرونا گفت: آیا آماری که در مورد تست های کرونا مطرح می شود واقعیت دارد؟ آیا این آمار کمتر از واقعیت نیست؟
رییس بیمارستان کازرون در پاسخ به این سوال گفت: برای افراد بیمار ومشکوک کرونایی دو روش تشخیصی سی تی اسکن و pcr وجود دارد که اساس وزارتخانه بر تست pcr است و فقط کسانی که تست pcr آنها مثبت شده جز آمار رسمی هستند.
جواد رئیسی از اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در مورد دلایل عقب ماندگی بیمارستان ولی عصر (عج) کازرون و مقابله با باند مافیایی در بیمارستان سوال کرد. رئیس بیمارستان کازرون نیز در پاسخ به این پرسش گفت: بیمارستان کازرون از بیمارستان اقلید که حقیر5سال آنجا بودم از برخی جهات عقب تر افتاده است  و آن هم به دلیل حلقه بسته ای است که برخی افراد ذی نفع برای خود تنیده اند و نمی گذارند پیشرفتی حاصل شود.
رئیس بیمارستان کازرون با اشاره به برخی زد و بندها اظهار داشت: در ادارات دولتی سامانه به نام ستاد وجود دارد که درخواست های بالای ۵ میلیون باید در این سامانه ثبت شود تا فضای رقابت بین شرکتهای ایجاد شود. ما در دو صورت می‌توانیم خرید ها و قراردادها را بدون ثبت در سامانه انجام دهیم که مورد اول هزینه زیر ۵ میلیون تومان و مورد دوم خرید های اضطراری است .متاسفانه در سال های اخیر برخی درخواست ها در سامانه ثبت نمیشده و همواره به حالت اورژانسی درآمده و  قرارداد ها با افراد خاصی بسته می شده است.
وی افزود: در موضوع برخی از زد و بندها و حلقه بسته ای که برخی در بخش درمان کازرون ایجاد کرده اند،  برخی از پزشکان  متخصص در بیمارستان کازرون مشغول به خدمت شدند اما متاسفانه چون که در دایره برخی از افراد قرار نمی‌گرفتند و نمی خواستند تخلفی را انجام دهند بعداز چندماه اشتغال، با بیمارستان قطع رابطه کردند.
شرافت با اشاره به برخی حاشیه های بوجود آمده در طی یکسال گذشته و ناراحتی برخی از متخلفین اظهار داشت: اهل تساهل و تسامح در کارم نیستم چرا که هر گونه اغماض و کوتاه آمدنی در برابر تخلفات با جان انسانها در ارتباط است. بارها شده پیشنهادهای وسوسه انگیز و تطمیع کننده یا  تهدیدآمیز برای سکوت و یا همراهی داده شده و من کوتاه نیامده ام.
رضا اردشیری عضو دیگری از  شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی به گرفتن وجه های زیرمیزی و غیرقانونی از بیماران اشاره کرد و از رئیس بیمارستان خواستار تشریح اقداماتشان در این راستا شد.
دکتر شرافت با اشاره به طرح تحول سلامت افزود: طرح تحول سلامت در سال ۹۳ تعرفه های پزشکی را به شدت افزایش داد تا جلوی دریافت مبالغ اضافی و زیرمیزی از بیماران گرفته شود و پزشکان هم به مطالبات خود برسند. اما از سال ۹۵ دوباره معضل گرفتن زیرمیزی از بیمار از سر گرفته شد که ما در هنگام ترخیص از بیمار فرم خود اظهاری می گیریم تا هزینه ای دیگر از بیمار به صورت غیرقانونی اخذ نشود ولی برخی  از پزشکان جراح از بیمار علاوه بر مبلغ مقرر در خارج از بیمارستان هزینه هایی را دریافت می کردند که غیرقابل قبول است.ما در این مدت تمام تلاشمان خدمت به مردم و تسهیل امور آنان بوده و در همین راستا با برخی از پزشکان متخلف و سهل انگار برخورد و حتی عذر برخی از آنها را خواستیم.
علی رشتی با اشاره به دغدغه مندی مسئولان شهرستان در رابطه با بحث بهداشت و درمان از ریاست بیمارستان سوالاتی را مطرح کرد. دکتر شرافت  در پاسخ به این سوالات اظهار داشت: همواره سعی داشته ام با مسئولین صحبت کنم و آنان را از مشکلات بیمارستان آگاه کنم که بتوانیم با کمک یکدیگر مشکلات را پشت سر بگذاریم خدمات بهتری را ارائه دهیم اما متاسفانه برخی از آنان هنگامی که بنده با پزشکان متخلف برخورد می‌کردم به من پیام می دادند که از این کار دست بردار.
وی افزود: نمونه دیگری که باید به آن اشاره کنم این است که در زمان نماینده پیشین شهرستان در جهت حل مشکلات بیمارستان ماه ها تلاش داشتم با ایشان ارتباط برقرار کنم‌ اما موفق به این کار نشدم . خوشبختانه دکتر عباسی  هم مشورت پذیرند و هم با دغدغه و پیگیر و  تمام تلاش خود را برای از بین بردن موانع انجام می‌دهد و ما نیز سعی داریم مشکلات و نکات مد نظر را به اطلاع ایشان برسانیم.
شرافت در ادامه اظهار داشت: کازرون با ظرفیت ها و افراد موثر و برجسته ای که در بحث درمان در سطح کشور دارد می توانست امروز قطب قدرتمند پزشکی در جنوب غرب استان باشد اما متاسفانه از این ظرفیت ها یا استفاده نشده و یا به میدان نیامده اند.
رئیس بیمارستان کازرون در پایان ضمن گلایه مندی خود گفت: در کازرون کسی به سراغ مسئولین نمی آید و از آنها عملکردشان را مطالبه نمی کند و شما دانشجویان  اولین مجموعه ای هستید که مدتی است این کار را شروع کرده اید ، گرچه زودتر از اینها باید انجام می شده است اما کار ارزشمندی است. نباید بگذارید مسئولی احساس امنیت در مقابل مطالبه گری افراد جامعه داشته باشد و این باعث رشد یک جامعه و پیشرفت یک منطقه می شود.